Vitamina D nu poate functiona fara magneziu

Vitamina D nu poate fi folosita in mod eficent de corpul nostru daca avem un deficit de magneziu.  Vitamina D este esentiala pentru o buna functionare a organismului si trebuie sa o includem in dieta  in fiecare zi.

Ce sustine medicul nutritionist Mihaela Bilic?

In cazul  in care nivelul de magneziu din organismul tau este scazut, vitamina D nu iti va mai putea oferi cele mai bune rezultate.

“Vitamina D nu este folosită optim dacă nivelul de magneziu este scăzut. Degeaba luăm suplimente, riscăm ca vitAMINA D să fie stocată în organism în loc să fie folosită eficient. Aportul optim de magneziu este de 420mg/zi pentru bărbați și 320mg/zi pentru femei. Din păcate alimentația modernă nu acoperă nici jumătate din doza recomandată, prin urmare puțina vitamină D care circulă în sânge va fi incomplet utilizată fără magneziu,” sustine Mihaela.

Care sunt factorii care duc la carenta de magneziu?

Mihaela Bilic a explicat cu lux de amanunte care sunt factorii care duc la carenta de magneziu. Se pare ca trebuie sa acorzi mai multa atentie acestui aspect.

Modificarea obiceiurilor alimentare, consumul de produse rafinate, ultra procesate și sărace în micronutrienți sunt cauzele principale. În dieta zilnică întâlnim tot mai rar produse precum fasole boabe sau linte, nuci sau migdale, tărâțe sau cereale integrale. Până și banana, care este bogată în magneziu, a fost pusă la colț de dragul siluetei. Stresul cronic și somnul insuficient, de proastă calitate, cresc nevoile de magneziu. Stilul de viață alert și dezechilibrat afectează sistemul nervos și epuizează rapid rezerva de micronutrienți. La asta se adaugă consumul de alcool care perturbă echilibrul acido bazic și favorizează pierderea urinară de magneziu. Bolile cronice precum diabetul și sindromul X metabolic, hipertensiunea și nivelul crescut de colesterol sunt consumatoare de magneziu. Iar tratamentele medicamentoase cu antibiotice, diuretice și antiacide au ca efect secundar o eliminare masivă de magneziu, “ a mai explicat aceasta.

Daca ai o crenta de magneziu in organism trebuie sa iti tragi cateva semnale de alarma. Trebuie sa stii clar ce ai de facut pentru a remedia din timp aceasta problema.

Merită o să tragem un semnal de alarmă pentru magneziu, un mineral indispensabil funcționării optime a organismului. Este implicat în peste 300 de mecanisme responsabile de metabolism și este esențial pentru activarea vitaminei D. Fără magneziu sistemul nervos își pierde echilibrul, oasele și dinții își pierd rezistența și mușchii nu pot funcționa. Contracția musculară este dependentă de magneziu, iar activitatea inimii și presiunea arterială sunt influențate de nivelul lui în sînge. Corpul uman nu este capabil să sintetizeze magneziu, deci trebuie adus din alimentație. Care sunt cele mai bune surse? Pe primul loc avem semințe și oleaginoase: semințe de dovleac, migdale, caju semințe de pin, alune. Urmează apoi leguminoase: fasole boabe, soia, linte, năut și quinoa. Dintre legume merită lăudat spanacul, iar la sectorul fructe banana e campioană. Cât despre suplimente, alegeți sărurile organice de magneziu, în doze cuprinse între 100 și 250 mg/zi “ a declarat la final Mihaela Bilic.

Vrei sa trasmiti ceva femeilor din Romania? Trimite-ne stirea ta sau trimite-o unui public mai larg, folosind www.ecomunicate.ro.

Intra pe www.redupedia.ro pentru a beneficia de cele mai bune reduceri la magazinele online. Promotii noi in fiecare zi, care mai de care mai atractive.

Leave a Comment